Anmeldelse: CANNIBAL CORPSE + DARK FUNERAL + INGESTED @ Amager Bio, Kbh – 04.04.2023

CANNIBAL CORPSE + DARK FUNERAL + INGESTED @ Amager Bio, Kbh – 04.04.2023

Tekst: Mikkel-Laurs / Fotos: Jimmi Brandt

Det er tirsdag aften og undertegnede er på vej i Amager Bio for at opleve et legendarisk amerikansk dødsmetal band, nemlig Cannibal Corpse. Koncerten er næsten udsolgt og det kan man også mærke, for der er godt nok helt pakket med publikum. Med sig havde Cannibal Corpse 3 andre bands – nemlig Dark Funeral, Ingested og Stormruler. Første band som er Stormruler, når jeg desværre ikke at høre nok af til danne mig en mening.

INGESTED

Så næste band der er klar til at fyre den af er britiske Ingested, som lægger ud med en kraftfuld gang dødsmetal, hvor der også er tilsat en gang slam, noget groove og godt med dobbeltpedal (metal to the pedal) og vokalen er en fed gang growl helt nede fra mellemgulvet. Ingested var gode til at komme ud over scenekanten og få publikummet til at lave wall of death og circlepit, de vidste hvordan og rive folket rundt i salen. Klart et band man gerne vil se og hører igen. Ingested smed 7 numre efter publikum.

Ingested setlist:

Rebirth
No Half Measures
Shadows in Time
I, Despoiler
Impending Dominance
Invidious
Echoes of Hate

__

DARK FUNERAL

Næste band til at indtage scenen var Dark Funeral fra Sverige, som leverede en god gang black metal med corpsepaint og hvad der ellers hører til genren. Dog ingen blod eller døde dyr. Dark Funeral var også i godt humør til at underholde og fyre en gang ekstrem metal af til folket – og der blev kastet horn og råbt satan osv. Og forsangeren spurgte også om han skulle tale svensk og det var de fleste med på, så det gjorde han. Dark Funeral gav os hele 10 numre og dem var undertegnede nu også tilfreds med. Det var nu rart med lidt black metal og godt til at få folk i stemning inden Cannibal Corpse skulle på.

Dark Funeral sætliste:

We Are the Apocalypse
The Arrival of Satan’s Empire
My Funeral
The Secrets of the Black Arts
When I’m Gone
Nail Them to the Cross
In the Sign of the Horns
Unchain My Soul
Let the Devil In
Where Shadows Forever Reign

__

CANNIBAL CORPSE

Så var det tid til aftenens hovednavn nemlig selveste Cannibal Corpse fra tidligere Buffalo, New York, nu Tampa, Florida og de var vist også i gear til aftenens show, efter de havde været en tur på Warpigs i Kødbyen, for at få et godt måltid.

Ja, jeg tror ikke Cannibal Corpse behøver en længere intro til deres historie, men en ting var sikkert, deres fans blev forkælet med nogle af de gode hits helt tilbage fra ”Eaten back to life” frem til deres seneste album ”Violence Unimagined” og der var ingen slinger i valsen, bare fuld speed ahead og Hr. Corpsegrinder var også god til at underholde sine fas og svinge sit garn. Undertegnede var ganske underholdt og aftenens køb i merchboden, var en pose kannibalsk kaffe samt en hættetrøje. CC sluttede af med ”Hammer smashed face” og jeg tror absolut alle andre også var rimeligt tilfredse.

Cannibal Corpse sætliste:

Scourge of Iron
The Time to Kill Is Now